"בזמן משבר אין סיבה להילחץ מגיוס, המועמדים כבר יגיעו אלינו"

ברצינות?

לא נעים לי להיות זו שמפוצצת לך את האשליה בפנים,
אבל זו הטעות הכי גדולה של מעסיקים בתחום גיוס עובדים:
המחשבה שבגלל המשבר הכלכלי וגלי הפיטורין, העובדים כבר יגיעו אליכם לבד!

החלטנו לעשות צעד מהיר, ולכנס את מיטב המוחות בגיוס עובדים לכנס ייחודי,
שיהפוך את 2012 לשנה של התקדמות ולא לשנת משבר, ולהילחם בצורה מדויקת בבעיית שאננות "שוק המעסיקים"

 

היינו כבר בסיפור העצוב הזה.

מימין ומשמאל ארגונים כבר היום מפטרים עשרות ומאות עובדים.
ארגונים שהיו בתנופת צמיחה עוצרים הכל:
כל העובדות מצביעות על כך שהמשבר הקרוב במשק הישראלי נמצא ממש מעבר לפינה.

אנחנו קוראים בעיתונות:

משבר הכלכלי ביוון הוא רק קצה הקרחון של מה שעלול להיות המשבר הכלכלי הפיננסי החמור ביותר שראה העולם, בדמות שנות ה-30" (פרופ' ברוורמן, גלובס 6/11/11)

התאחדות התעשיינים בתרחיש פסימי ל-2012: שיעור האבטלה יזנק ל-7%. המשמעות: כ-46 אלף מובטלים חדשים בשנה הבאה"אם יהיו הפתעות ב־2012, הן יהיו רק שליליות" (פרופ' מנואל טרכטנברג, כלכליסט)

רק באוגוסט האחרון, המשק היה אופטימי, 98% מהארגונים דיווחו על כך שמתכננים לגייס בשנה הקרובה, האבטלה הייתה בשפל חסר תקדים.

מאופטימיות זחיחה המשק עבר לפסימיות עגומה.

 

הנה 3 עובדות שכדאי לך לקחת בחשבון לפני שיהיה מאוחר מדי!

במשבר של 2008, עובדים, אפילו עובדים שפוטרו, אפילו אלו ש"לחוצים" על עבודה
לא מיהרו לקחת כל הצעה שקיבלו!

להיפך, אחרי משבר גדול, דווקא העובדים הטובים ביותר, לא ממהרים לקפוץ על כל הצעה.
הם מתקדמים, רק עם ההצעות שמתאימות בדיוק למה שהם חיפשו.

מנהלים בתוך הארגון מרגישים שיש להם את כל הזמן שבעולם, אבל בשטח… השעון מתקתק.

המציאות ב-2008 הכתה במנהלים בפנים:
ראינו ארגונים שהתעוררו אחרי חודשים שמשרה נשארה פתוחה,
לא הצליחו לשקם צוותים, הפסידו מכירות או התעכבו בעמידה ביעדים.
ארגונים עשו טעויות גיוס כי פיטרו את צוות הגיוס מתוך הנחה שאין בצוות צורך בתקופה כזו, ואז טעו שוב ושוב בבחירת העובדים לארגון.
ראינו מאמצים אדירים, והשקעות כספיות עצומות, ברגע שהארגון חזר לגייס, בניסיון לשקם אחרי "Freeze" לכל תהליכי הגיוס.

בעידן המדיה החברתית, השמועות עוברות כמו אש,
ואם יש לך משרה שנשארת פתוחה יותר מדי זמן,
אף אחד לא ירצה להתקרב אליה!

כן. השאננות משתקת
זה הסיכון הגדול שעומד בפנייך, ובפני המנהלים בארגון שלך.
התחושה ש "ממילא במשבר לא מגייסים, אפשר לשים את הגיוס בצד" היא התחושה המסוכנת ביותר.
עובדים ומועמדים בוחנים את התנהגות מעסיקים פוטנציאלים דווקא בתקופת משבר.

כל מועמד שנעלב, נפגע או לא מרוצה מהתהליך שעבר בארגון שלך, משתף זאת במהירות עם חבריו בפייסבוק או בכל רשת אחרת. מועמדים ששמעו מחבר מוכשר שלא עבר תהליך מיון לתפקיד, מסירים מועמדות מראש ("אם את יוסי לא גייסתם, למה שאני אתאים?")

 

ארגונים ששמו את הגיוס בצד (בגלל ש"השוק במשבר")
נאלצו לשפוך כמויות אדירות של כסף ברגע שהם חזרו לגייס

 

ארגונים ש"ישימו את הגיוס בצד", יאלצו להשקיע אחרי המשבר ב:

  • * גיוס מחדש של צוות גיוס חזק, בעל הכישורים המתאימים
  • * הכשרה המראיינים בארגון מחדש
  • * בנייה מחדש של פרופילים והגדרות התפקיד בארגון
  • * הכשרת הצוות להיכרות עם הפרופילים הספציפיים
  • * בניית מיתוג המעסיק מחדש (אחרי שנפגע בפיטורים מאסיביים)
  • * קליטה צמודה של העובדים החדשים
  • * נזק לארגון עד שמצליחים לגייס את העובדים שיעזרו לארגון לצאת מהמשבר…. לצמיחה עסקית!
Share

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar




Share