לתכנן את 2011 עם חברים ושאלות מאתגרות

בעוד חודש בדיוק, קבענו לנו יעקב ואני סופשבוע, בצימר בצפון, עם 5 חברים.

נשמע רומנטי, אבל לא בדיוק.

קבענו עם קבוצת חברים בעלי עסקים קטנים שנמצאים איתנו בקבוצת "מסטר-מיינד" – קבוצת חשיבה מיוחדת, לנסוע לסופשבוע בצפון, להתנתק – ביחד, כדי לתכנן את 2011 שלנו. זה יהיה סופשבוע שכל אחד ייקח זמן עם עצמו ויהיה לנו גם זמן ביחד, לשאול אחד את השני שאלות מאתגרות, לתת פידבק ולעזור לעצמנו לתכנן שנה של פעילות מרתקת עבור לקוחותינו השונים.

אני מספרת לכם את זה כי בעקבות ההכנות שלנו ל-2011, ובעקבות מפגש מרתק שהיה לנו בקבוצת העמיתים לפני כחודש, הבנתי כמה חשוב להגיע לתוכנית 2011 עם כמה כלים תומכים. לקראת המפגש אני כמובן עושה הכנה – בעזרת יעקב, שלומית ומיכל, בשיחות עם לקוחות שונים, בקריאה של חומרים חדשים מהכנסים והקורסים המעודכנים ביותר בארה"ב ועוד… הכל – כדי שבמפגש סוף-השבוע בדצמבר, יהיו לי את כל החומרים מהם אוכל לייצר את התוכנית הטובה ביותר עבור פעילות HRD ב-2011.

אחרי שבשנה שעברה "תרגלתי" הכנה שנתית, כלומר – היתה, אבל לא מספיק טובה בעיניי, וזיהיתי את הפערים במשך כל השנה, הפעם אני חושבת שגיליתי את הסוד שעוזר לי בתהליך:

  • הבנה של תהליך התכנון השנתי
  • הזדמנות להתייעץ על התוכנית עם עמיתים לדרך / לארגון / למקצוע
  • לבנות לי גוף ידע, עוגן מקצועי "בבית" עליו אני נשענת, כדי שיאפשר דיאלוג ממוקד עם הלקוחות בתוך הארגון ומחוץ לו

מהדיאלוג בקבוצת העמיתים עלו כמה נקודות חשובות:

תוכנית עבודה שנתית בגיוס

  • למרות שברוב הארגונים (62%) עובדים לפי תוכנית עבודה שנתית, בה לכל יחידה יש תוכנית, רק 37% מאנשי הגיוס מכינים תוכנית עבודה שנתית ואכן פועלים לפיה.
  • עוד מצאנו שב-38% מהמקרים גם כשיש תוכנית שנתית היא לא חשופה להנהלה.

כלומר – יש פער בין הרגלי העבודה בארגון, שהם במקרים רבים מובנים  וכוללים תוכנית עבודה שהארגון פועל לפיה, לבין ההתנהלות בגיוס – פחות מתוכננת, יותר ריאקטיבית ומונעת בעיקר מהמצב הקיים המיידי, ללא תכנון לטווח ארוך. ההסברים לכך רבים – שינויים תכופים, לחץ זמן, מצוקת משאבים ועוד.

בשורה התחתונה – ארגונים רבים מדי פועלים ללא תוכנית עבודה שנתית בגיוס.

בשל כך החלטנו ליזום בהקדם האפשרי מפגש, פנים אל פנים שייתן לכם מענה לשני הצרכים המרכזיים:

  • כלים והבנה של הדרך בה צריך לבנות תוכנית עבודה שנתית בגיוס
  • הזדמנות לשמוע ולשאול עמיתים (עמיתות בעצם) למקצוע, איך הן בונות את תוכנית העבודה שלהן.

פנינו לפאנל מופלא של 4 מנהלות גיוס ומשאבי אנוש (3 בהווה ואחת בעבר הקרוב), מארגונים שונים מאד אחד מהשני, וביקשנו מהן לשתף אותנו בקווים המנחים אותן בבואן לתכנן תהליכי גיוס לשנה הבאה, ובנוסף, לענות על שאלות הקהל בנושא.

4 חברות הפאנל המופלאות הן:

יונית לנדאו, מנהלת הגיוס בחברת פלאפון

חגית אפרתי סמנכ"ל משאבי אנוש בקליק-סופטוור

קרן מסד, מנהלת הגיוס בחברת מל"מ מערכות

שלומית בן-דוד, יועצת ומנחת סדנאות לגיוס וראיון – HRD (בעבר – מנהלת הגיוס ב Texas Instruments)

ואת כל הפרטים על המפגש המרתק תוכלו למצוא כאן באתר.

תזדרזו!!! המפגש יתקיים ביום רביעי, ה 10-11-2010, בין 9:00-12:30

במכללת מגמות בפתח תקוה.  ההרשמה בעיצומה ונותרו מקומות בודדים!

לא יתקיים מפגש נוסף מסוג זה ולא תהיה לנו דרך טכנית לשתף אתכם בהקלטת המפגש.

לכן פשוט – אל תרשו לעצמכם לפספס אותו!

http://www.hrd.co.il/strategy-meeting/

Share

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar




Share