8 התפיסות המוטעות לגבי גיוס עובדים בלינקדאין

בשנים האחרונות הדרכנו מאות רבות של אנשי גיוס ומנהלים בשימוש ברשתות חברתיות ובכלי אינטרנט מתקדמים לאיתור וגיוס עובדים ולקידום המיתוג הארגוני שלהם כמעסיקים מועדפים.

במשך השנים הללו שמענו ונתקלנו בלא מעט תפיסות מוטעות בנוגע לשימוש ברשתות חברתיות לגיוס עובדים – תפיסות שחסמו חלק מהארגונים ומחברות ההשמה למנף את אחד ממקורות הגיוס האפקטיביים ביותר.

בפוסט הפעם רציתי לשתף אתכם להתמקד ב-8 תפיסות מוטעות שהתפתחו סביב הגיוס ב Linkedin. שש התפיסות מופיעות גם בחלק מהערכה שאנחנו נמצאים גם בשלבים מתקדמים של הפקה והדפסה שלה על איך באמת מגייסים עובדים בלינקדאין. בתחתית הפוסט צירפתי את החלק הזה מתוך הערכה.

אז הנה 8 התפיסות המוטעות, שפשוט מעכבות מגייסות ומגייסים מוכשרים מכניסה לגיוס ברשת:

  1. "אני לא עובדת בחברת היי-טק לכן לינקדאין אינה רלוונטית עבורי" – שמענו את התפיסה המוטעית הזאת מספר רב של פעמים מארגונים שאינם ארגוני הי-טק. זה נכון שהראשונים שהתחילו להשתמש ברשת הלינקדאין היו אנשי ההי-טק אך כיום הרשת כבר מונה מעל ל- 200,000 חברים מישראל ומעל ל- 58 מליון בעולם כולו ופרושים על פני כ- 200 תעשיות שונות. כיום אנו רואים יותר ויותר חברים מישראל שמגיעים מתעשיות כמו שיווק ומכירות, התעשיה הרפואית, משפטים וראיית חשבון ביוטק – ועוד. יותר ויותר אנשים מתעשיות מגוונות מבינים את הכל העצות שיש לרשת הלינקדאין.
    ויותר מזה – גם ארגונים שהם מוטי-שרות כמו חברות הסלולר והתקשורת מגייסים עובדים למטה שלהם – אנשי IT, מנהלי שיווק, מנהלי כספים ועוד. ובדיוק את האנשים האלו הם יוכלו לאתר ולמשוך אליהם דרך הלינקדאין.
  2. "זה גוזל יותר מידי זמן – ויש לי עבודה לעשות" – גם זה משפט שחוזר שוב ושוב, ודוקא ממגייסים שנאבקים לסגור משרות ייחודיות במשך חודשים – ופשוט לא מצליחים. המודעות לכך שרשת הלינקדאין מאפשרת גישה לכמעט 200,000 מועמדים פאסיביים – שאין שום דרך אחרת להגיע אליהם – היתה יכולה לעזור לאותם מגייסים לסגור את המשרות הללו בקלות רבה הרבה יותר. לאחר בניה אפקטיבית של הפרופיל והנטוורקינג המתאים, עצם תהליך החיפוש אורך רק דקות מועטות – מה שיכול לחסוך הרבה מאד תסכול וזמן יקר הן לאנשי גיוס מארגונים והן לחברות השמה. אני אומרת הרבה פעמים בהדרכות שכל מערכת חדשה דורשת זמן להטמעה. לא נצפה שמערכת SAP שנטמיע תהיה ברורה ומובנת מהיום הראשון. שם ברור לנו שצריך תהליך, שחשוב להיעזר במנחים ונייצר פעילות ארוכה להטמעה. גם כאן, בלי הבנה לכך שיש צורך בתהליך ובזמן למידה, לא נוכל לקדם שימוש אמיתי ומהיר (אחרי תקופת למידה) ברשת.
  3. "אני כבר יודעת איך לפרסם משרות בקבוצות של לינקדאין" – אנשי גיוס רבים רואים בלינקדאין מערכת מקבילה/זהה לאתרי הדרושים. כלומר, הם מצטרפים לקבוצות של מחפשי עבודה ברשת – ומפרסמים את המשרות שלהם ומחכים שהמועמדים יפנו אליהם. אני לא אומרת שאין ערך לפרסום הזה – אבל הערך האמיתי ברשתות חברתיות מגיע מקיום דיאלוג מתמשך של הארגון עם המועמדים הפוטנציאליים שלו. ערך משמעותי נוסף של הרשת היא היכולת לפנות אל המועמדים הפאסיביים – אלה שאינם מחפשים עבודה – ואנשים אלו לא נמצאים בקבוצות מחפשי העבודה ברשת. כאן נמצא היתרון האדיר של מנוע החיפוש של האתר והיכולת להשתמש בחיפוש בוליאני בכדי ליצור מחרוזות חיפוש מתקדמות.
  4. "אי אפשר באמת לגייס עובדים בלינקדאין" – בסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Jobvite בארה"ב ציינו 95% מאנשי הגיוס שהם רואים ברשת הלינקדאין את כלי הגיוס שלהם. מהליווי ומההדרכות שלנו של מספר רב של ארגונים  אנו רואים שאנשי גיוס מקצועיים ברשת מצליחים לאתר ולמשוך עובדים מצוינים לאורך זמן. לא רק זאת – אלא שגוגל – החברה המובילה בפיתוח מקורות גיוס – מחזיקה צוותים של מידענים שיודעים לאתר את המועמדים המצוינים ביותר על ידי שימוש בלינקדאין וכלים נוספים ברשת.
    כאשר אנחנו בוחנים את הכרטיסים של מגייסים שטוענים שלא ניתן לגייס ברשת – על פי רוב אנו מגלים שהפרופיל שלהם הינו מינימליסטי או שכמות אנשי הקשר שלהם הינה של כמה עשרות בודדות – ואכן במצב כזה הסיכוי באמת לגייס עובדים עם לינקדאין הינו נמוך מאד.
  5. "אם אני אחבר את העובדים שלי – מיד יגייסו אותם המתחרים" – במשפט הזה יש 2 תפיסות מטעות. אנשי משאבי אנוש לא תמיד מודעים לכך שחלק גדול מהעובדים שלהם כבר חברים ברשת – ולא בגלל שהם מחפשים עבודה – אלא מפני שזאת הדרך שלהם להישאר מקושרים לחברים, אנשי מקצוע ואנשי קשר. הטעות השניה היא – שאם עובד ירצה לעזוב את החברה הוא לא חייב להצטרף ללינקדאין בכדי לעשות זאת. אנשי הד-הנטינג יודעים להגיע למועמדים בארגון שלך גם בהרבה דרכים אחרות. האתגר של הארגון היה ונשאר ליצור סביבת עבודה מאתגרת ברמת המקצועית וברמה האישית בכדי שהעובדים יבחרו לעבוד בארגון שלך כל יום מחדש
  6. "כבר פתחתי כרטיס בלינקדאין ואני לא צריכה ללמוד איך מגייסים ברשת" – זאת אחת התפיסות הנפוצות ביותר – המחשבה שאם נכנסתי לרשת ופתחתי כרטיס אז אני כבר לא צריכה יותר מזה כלום. אך לא כך הדבר. ללינקדאין, כרשת עסקית, ישנם כללי התנהגות מאד נוקשים וכך גם בעיני החברים ברשת. מה שברשתות אחרות עשוי להיתפס כלגיטימי – ייתפס בלינקדאין כ- SPAM וכהצדקה לדווח על כך. היתרון הגדול של רשת הלינקדאין הוא בבנייה של מספר רב של כלים תומכים המאפשרים להגדיל בעשרות מונים את אחוזי ההצלחה שלנו כאשר אנו באים לפנות את מועמדים פוטנציאליים. חוסר ההכרה של היסודות הללו תהפוך את תהליך הגיוס שלכם להרבה פחות אפקטיבי ממה שהוא היה עשוי להיות בפועל.
  7. אני מקבלת הזמנות מאנשים, אבל פשוט מתעלמת מהם": ההתעלמות הזו פשוט גורמת לכם לאבד קשרים טובים למועמדים טובים. יש אמנם "אסכולות" שונות. יש המתחברים לכל אחד, ואחרים שמעדיפים שהרשת שלהם תשקף את מערכת הקשרים מחוץ לארגון ותכלול רק אנשים שהם מכירים. בשני המקרים, חשוב לא להתעלם – להבין למה מזמינים אותי, ואם המזמין מוכר לי – לאשר. זו גישה נימוסית מצד אחד, אך שמוסיפה לי ערך רב מצד שני, כי דרך אותם אנשי קשר, אני איחשף ליותר מועמדים פוטנציאלים ברשת
  8. אני לא כותבת על עצמי כלום ברשת…לא רוצה להיחשף: דיברנו הרבה על החשיפה ברשת, על הציפייה של הגולשים שישתפו אותם, ציפייה לשקיפות ופתיחות שבתמורה יוצרות אמון, הערכה ושתוף פעולה. החשיפה לא חייבת להיות אישית, אבל בהחלט להיחשף מבחינה מקצועית – מה למדתי, איפה עבדתי, מה תחומי ההתמחות שלי וכו', את מי אני מייצגת – אלו פריטי מידע חיוניים כדי שהאדם בצד השני ירגיש נוח להיחשף מולי. ככל שאעשה יותר טוב ופתוח את תהליך החשיפה, כך אזמין יותר מועמדים להיעזר בי.

אם חשבת על או נתקלת בתפיסות מוטעות נוספות – אשמח מאד לשמוע עליהן ועל הדרך בה הן משפיעות על מגייסים

ועכשיו איך לומדים לעשות את זה?

כחלק מהמטרה שלנו להפוך את הגיוס בלינקדאין למקצועי ואפקטיבי, ועל סמך אלפי שעות של הדרכה ושימוש בכלי, אנו משיקים את הערכה הראשונה בארץ שתיתן לכם את הכלים ותחשוף את הסודות איך באמת לגייס עובדים בלינקדאין. השקת הערכה תתבצע ב- 26.10 אך כבר היום ניתן להירשם בחינם להתעניינות כאן ולקרוא על ההטבות המשמעותיות שניתן במהלך שבוע ההשקה.

כאן בסרטון: קטע מתוך הערכה הנוגע ל-6 חסמים (מתוך  התפיסות המוטעות) לגיוס עובדים ברשת:

.1"אני מקבלת הזמנות מאנשים, אבל פשוט מתעלמת מהם"
.2אני לא כותבת על עצמי כלום ברשת…לא רוצה להיחשף
Share

2 תגובות על 8 התפיסות המוטעות לגבי גיוס עובדים בלינקדאין

  1. אמיר צוקר

    כל הכבוד על המאמר!!! אני מעוניין להרחיב את הטיעון ה-3: לדעתי חלק גדול מאנשי הגיוס מצטרפים/ות לקבוצות חיפוש העבודה על מנת לאתר עובדים אקטיבית ופסיבית, אולם קיים פוטנציאל איתור לא פחות חזק: הקבוצות המקצועיות בהן ניתן לאתר עובדים בהתאם לפרופיל המקצועי וכיום לאחר שלינקדאין איפשר לפתוח תת קבוצות, איתור עובדים יכול להתבצע בצורה הרבה יותר מפולחת בהתאם לכישורי העובד.

  2. מורית

    הי אמיר,
    תודה! אני מסכימה איתך כמובן שחלק מהיכולת של מגייסים לעשות עבודה אפקטיבית בקבוצות בלינקדאין היא להבין את הכוח של הסוגים השונים של קבוצות.
    אני יכולה להגיד בחוויה האישית שלי שבחיפוש מהנדס פלסטיק ייחודי, הצלחתי למצוא איש מקצוע שעזר לי מאד בתהליך, דרך קבוצה של מומחים בתחום. יש היום קבוצה מומחית כמעט לכל תחום מקצוע בעולם – וגם בארץ יש כבר מאות קבוצות מתמחות.
    מאחר ולכל אחד ניתן להתחבר ל-50 קבוצות בכל נקודת זמן, חיפוש הקבוצה ותת הקבוצה המעניינות אותי ביותר, הוא בהחלט הדרך לפעול כדי לחפש מומחים ספציפיים.
    תודה על הדגש (וכמובן על הביקור והעזרה במשך כל השנה בקבוצות שאתה מוביל בלינקדאין!)
    מורית

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar




Share