10 השיטות הבטוחות לתסכול עובדים חדשים

סוזן היטפילד כתבה טור מצוין (שהבאנו בעבר בפורטל הגיוס) ובו היא פרטה את 10 השיטות הבטוחות לתסכל עובדים חדשים. אני רוצה להביא את 10 השיטות שהיא פירטה ולהציע את התהליך לבחינה העצמית בארגון שלך, האם אצלכם המצב שונה:

אז איך מתסכלים עובד חדש שאך זה הגיע?

  1. וודא שלא הוכן לו מקום ישיבה או משרד מסודר (הושב אותו במסדרון או יחד עם עובד נוסף)
  2. וודא שהעובד החדש יתחיל את עבודתו בדיוק כאשר המנהל שלו נמצא בחופשה
  3. תן לעובד החדש לעמוד במשך חצי שעה בדלפק קבלה בזמן שפקידת הקבלה מנסה לברר מה לעשות איתו
  4. השאר את העובד החדש ליד המחשב שלו כאשר כולם מסביב יוצאים יחד לאכול צהריים
  5. הושב את העובד החדש באזור רועש בלובי בכדי לקרוא ולחתום על קלסר בן 100 עמודים עם נהלי החברה.
  6. הושב את העובד החדש במשרד שלו מבלי להציג לו את העובדים האחרים ואת השכנים שלו ומבלי לחבר אותו עם אחד העובדים האחרים שישמש כמלווה
  7. צוות את העובד החדש למנהל שיש לו מצגת קריטית להציג להנהלה בעוד 3 ימים
  8. צוות את העובד החדש למנהל הכי לא חברותי, הכי שלילי והכי ביקורתי כלפי החברה.
  9. הטל על העובד החדש מטלה שתעסיק אותו ושלא קשורה בשום אופן לתפקיד – רק מפני שלך יש שבוע עמוס
  10. שלח את העובד החדש ליומיים של "סדנה לקליטת עובדים חדשים" שבו נציגת משאבי אנוש מציגה מצגת אחר מצגת אחר מצגת אחר מצגת…

זה נשמע אולי מצחיק, אבל כל הדוגמאות שסוזן היטפילד מביאה שאובות כמובן מהחיים. אין לי ספק שכל אחד ואחת מכם חווה לפחות אחת או שתיים מה"שיטות" הללו וחווה תסכול בכניסה לתפקיד בארגון חדש. לכן, אני רוצה להציע לכם לשאול את עצמכם את שאלה החשובה הבאה:

בחנו את עצמכם: האם אתם ערוכים לקליטת עובדים חדשים בארגון?

  1. מה אחוז העובדים שעוזבים את הארגון שלך במהלך השנה הראשונה לקליטה? (בתפקידי שירות/מכירות אפשר לבחון את האחוז בחצי השנה הראשונה). כמה עולה לכם היום עזיבה כזו?
  2. האם יש היום בארגון שלך תהליך אוטומטי (לא תלוי זיכרון שלך או של אחרים במערכת) ומובנה, בו מנוהלת כל הלוגיסטיקה של הקליטה? מה אחוז התקלות בדרך?
  3. האם יש תהליך מובנה מראש של שיריון זמן המנהל הישיר לניהול תהליך הקליטה בצורה אפקטיבית?
  4. האם יש היום התייחסות בתהליך שלכם להבדלים אישיים בין עובדים שונים כדי לסייע לקליטה טובה יותר לארגון?
  5. האם יש מערך מובנה של "חונכים" לעובדים החדשים? האם הם קיבלו הכשרה וכלים והאם יש להם זמן לצורך מילוי התפקיד?
  6. האם למשאבי אנוש יש תהליך מובנה לשמירה על קשר עם העובדים החדשים?

יכולתי לשאול עוד, אבל אלו לדעתי השאלות המרכזיות לבחינה העצמית של תהליך הקליטה.

בהחלט נפוץ למצוא ארגונים שרק על 1-2 שאלות ענו בחיוב, ועל השאר בשלילה, וארגונים שלא יודעים כמה עולה להם המצב הקיים. חשוב שאם אתם נמצאים במצב הזה תבחנו מה אתם יכולים לעשות כבר היום כדי לשנות את המצב.

יש כמובן תפקיד למנהלים המגייסים, ולעתים קרובות עובדים עוזבים את הארגון אחרי מספר שבועות או חודשים בגלל טעויות קשות בניהול ובקליטה. אבל – אני חושבת שאנשי גיוס ומשאבי אנוש צריכים לתת למנהלים המגייסים כמה כלים:

  1. מידע עשיר לגבי העובד/ת החדש/ה והדרך הנכונה לקלוט אותו/ה לארגון, מה יעזור לו/ה בתהליך הקליטה.
  2. תהליכי עבודה מובנים ומתודות סדורות לקליטת העובדים החדשים לארגון בצורה אופטימלית.
  3. דרך לזהות הבדלים בתהליך בין עובדים שונים, כדי להתאים את האינטראקציה האישית עם המנהל/ת הקולט/ת ולעתים גם את תהליך האוריינטציה עצמו לתהליכים האישיים של כל עובד חדש.
  4. הבנייה של לוגיסטיקת הקליטה ותכנון מראש של כל אבני הדרך הלוגיסטיות והטכניות לקראת כניסת עובדים חדשים לארגון.

עובד שעוזב במהלך החודשים הראשונים לגיוס עולה לארגון בין עשרות למאות אלפי שקלים (תלוי בתפקיד ובהשפעתו הארגונית), ותמיד יהיה קל יותר לקלוט יותר טוב לארגון מאשר להתחיל לחפש עובד חדש ולנהל מההתחלה את כל תהליך המיון, הגיוס והקליטה.

בדיוק בשביל לתת מענה לנושא הזה החלטתי לפתוח סדנה למנהלי משאבי אנוש וגיוס, הממוקדת בנושא קליטת עובדים חדשים לארגון:

מטרת הסדנה:
  • לתת לך את הכלים שיגרמו לך לענות "כן" על כל השאלות בשאלון למעלה, ולהגיע ליעד של 0 עזיבות בשנה הראשונה

כלומר:

  • לתת לך כלים כיצד לתכנן ולבנות מערך אפקטיבי לקליטת עובדים בארגון
  • לייצר תהליכי למידה ארגוניים שיאפשרו לעובדים החדשים לתרום ולהוסיף ערך תוך פרק זמן קצר
  • לא לאבד עובדים חדשים שעוזבים במהלך השנה הראשונה

רוצים לקרוא עוד על הסדנאות שאנו מציעים למנהלים מגייסים בארגון בנושא קליטת עובדים חדשים:

http://bit.ly/NewEmp

Share

תגובה אחת על 10 השיטות הבטוחות לתסכול עובדים חדשים

  1. חי משען מונטיפיורי

    בס"ד

    נכון, אני מנהל משרד לתיווך נדל"ן בירושלים, קלטנו סוכנים ומעוניינים לקלוט עוד, הדברים דברי טעם
    מונטיפיורי

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar




Share