4 שיחות קצרות על לינקדאין Linkedin

linkedin_logo_1

כולם מדברים איתנו על לינקדאין

שיחה מס' 1: לא רק בסטרט-אפים ובהיי-טק: ביליתי השבוע עם קבוצת המגייסים והמגייסות של התעשייה האוירית באחד המפגשים מתוך סדרת הדרכות על גיוס ברשת לצוות. כשהתחלנו להציע את סדנת גיוס ברשת ברשת בפורמט פנים ארגוני, חשבנו שהראשונים שיטמיעו את הכלים והסדנה יהיו חברות היי-טק וחברות השמה. בשטח, הראשונים שאמרו – אנחנו רוצים ללמוד את כל הכלים, למרות כל מגבלות האבטחה, היו דוקא צוות הגיוס של התעשייה האוירית. היום בילינו במחקר מעמיק של היישומים של Linkedin עבורם, ואני מבטיחה לכם – הצוות הזה יגיע מאד מהר, מאד רחוק.

שיחה מס' 2: כשפועלים ב-Linkedin, כולם רואים, ומהר: במהלך הסדנה הדגמתי איך מעדכנים סטטוס וכתבתי שאני בהדרכת גיוס בלינקדאין לצוות התעשייה האוירית. זו התגובה שקיבלתי מעמית שאני מכירה מהרשתות השונות: "ראיתי שהתע"א התחילה לפרסם דרושים בלינקדאין, ואמרתי "שאפו" שחבר'ה ותיקים ואולי כבדים כמוהם משתמשים במדיה הזאת. עכשיו אני רואה מי אחראי, יישר כוח!".

שיחה מס' 3: הגודל קובע בלינקדאין? אתמול כתבתי ברשת שחסרים לי עוד 12 אנשי קשר כדי להגיע ל-1000 בדרגה ראשונה בLinkedin. חברה שעובדת כיועצת ומנחת קבוצות כתבה לי בתגובה "…מאף אחת מהרשתות לא ראיתי פרנסה או אפילו התעניינות בסדנאות…. הייתי שמחה לדעת כיצד את ההשקעה השיווקית והמידע שאת מעבירה את מצליחה לתרגם ליכולת לקנות לחם במכולת".

קשה לי להגיד איך כל אחד מאנשי הקשר בכל אחת מהרשתות הוביל לעוד כסף בסדנאות שלנו. אני יודעת להגיד שהכרתי דרך הרשת אינסוף אנשים. שהפעילות ברשתות עוזרת לנו לדעת מה מעסיק אנשי משאבי אנוש, גיוס, ומנהלים בארגונים. כשמגיעים לסדנאות שלנו (דרך הרבה פעילות שיווקית אחרת, ולא רק דרך הרשת), הם בד"כ מגיעים כשכבר מכירים אותנו, כשיש חיבור קודם ברשת. הרבה פעמים מספרים לנו שנעזרו בנו ושאלו שאלות בעבר דרך לינקדאין או דרך הקפה. יודעת להגיד שזו דרך מעולה עבורי ועבורנו לנהל שיחה מתמשכת עם אנשים שמתעניינים בתחום העיסוק שלנו. כשהפעילות ברשת ענֵפה ומתחברת לפעילות שיווק ישיר, (כמו בדיוור שלנו) היא בהחלט יכולה לתת עוגן וחיזוק מאד משמעותי לקשר עם הלקוחות.

מבחינת כמות הקשרים והמשמעות שלהם למגייסים – ככל שהרשת המיידית גדולה יותר, כך גם גדֵלה היכולת לעשות חיפושים אפקטיביים של מועמדים פוטנציאליים דרך הרשת. מגייסים שמנסים לאתר מועמדים כשיש להם רק 50 או 100 קשרים, לרוב לא מגיעים למועמדים מתאימים או לא רואים את כל הפרטים של אותם מועמדים.

שיחה מס' 4. יישומים מהירים וחינמיים: שוחחתי השבוע עם מגייסת במהלך הדרכה על לינקדאין. היא דיברה על הטיפים שלנו שעוזרים גם למי שמכיר את לינקדאין. היא דיברה על תהליך גיוס שעשתה לפני כמה חודשים דרך הרשת, לתפקיד מאד מורכב. התהליך הצליח אבל לקח לה הרבה זמן. המשוב שלה היה שהטיפים והכלים שקיבלה בהדרכה היו עוזרים לה בצורה משמעותית לנהל את אותו תהליך בזמן קצר בהרבה.

תוסיפו לזה את מנגנון החיפוש המשודרג שלינקדאין השיקו היום (אחרי ש"רצו" ב Beta שלו כבר כמה חודשים), המהירות של תהליכי החיפוש השתפרה בעוד שלב (אנו מציגים את מנגנון החיפוש המשודרג בשיחת ההסבר לרוכשי ערכת "איך באמת מגייסים עובדים דרך Linkedin" שתתקיים ב 21-12 ובמהלך ינואר, וכמובן בסדנת גיוס ברשת שתיפתח ב-12 בינואר).

אחרית דבר: 95% מהמגייסים בארה"ב הגדירו השנה את Linkedin ככלי הראשון שהם פונים אליו בחיפוש מועמדים כשנפתח אצלם תפקיד. לפי השיחות שאנחנו מנהלים בשבועות האחרונים: בקרוב מאד אצלנו.

קודם כל רציתי להגיד מילה על ה"איך" ועל מבצע 8 ימים בחנוכה שממש אוטוטו מסתיים:

ערכת הדרכה מקוונת – "איך באמת מגייסים עובדים דרך Linkedin?

רק עד יום ראשון, ה 20-12-09 ב 20:00 בערב

תוכלו לרכוש את הערכה שפיתחנו במחיר מבצע

אספנו לתוך הערכה את כל הטיפים והכלים שליקטנו בשנים האחרונות, דרך הדרכות מארה"ב, התנסות אישית בניהול תהליכי גיוס, ומשובים ממגייסים רבים בשטח. כל הכלים זמינים עבורכם כרגע במחיר מבצע ייחודי, ועם בונוסים בשווי 990 ש"ח.

רוצים לדעת מתי מתפרסמים פה פוסטים?

הרשמו לעדכונים באימייל או ב-RSS. לא מכירים RSS? הנה הסבר.

Share

2 תגובות על 4 שיחות קצרות על לינקדאין Linkedin

  1. ויקי

    שלום למורית ולקוראי הבלוג.

    אני חסידה גדולה של LinkedIn, ומבחינתי זהו המקור הראשון אליו אני פונה בתחילת כל תהליך הגיוס.
    וכמובן, גם בימים אלו אני מבלה שעות בתוך הרשת בנסיון לאתר מועמדים רלוונטיים.

    אבל
    ביום שישי האחרון, במהלך מסיבת חנוכה אצלי בבית, היתה לי שיחה עם ידיד, לגבי תהליך החיפוש שאני מנהלת בתחום המקצועי שלו וכמובן הזכרתי לו ש"ביקרתי" בפרופיל שלו.

    הוא ציין כמה עובדות:
    – כבעל פרופיל וכאיש מקצוע טוב, הוא מקבל פניות מאנשי הגיוס באופן קבוע.
    – מכיוון שהוא וחבריו, מקבלים פניות כל שני וחמישי, הוא אמר שלכמה מהם אפילו עלתה המחשבה להוריד את הפרופיל שלהם מה – LINKEDIN כדי לשמור על הפרטיות המקצועית ואישית שלהם.

    ייתכן והשיחה הזאת לא מייצגת את הקהל הרחב שמפרסם את עצמו ב – LINKEDIN, אבל אני חושבת שיש לנו, למגייסים, כמה נקודות למחשבה:

    – האם אנחנו צריכים לפתח כללי אתיקה מסוימים בבואנו לגייס באמצעות הרשת?
    – האם, בהיותנו קהילה מקצועית קטנה יחסית (אני מתכוונת לשוק העבודה הישראלי), אנחנו עלולים, מבלי להתכוון, לאבד את המאגר המופלא הזה של מועמדים נוכחיים ופוטנציאליים, על ידי פעילות אגרסיבית מדי?
    – האם אנחנו פונים לכל אדם שנראה לנו רלוונטי ומתעלמים מהגדרות הסטטוס (search for career opportunities)?

    אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הסוגיות שהעליתי (אני עדיין נמצאת בדיאלוג עם עצמי לגבי האמת המקצועית שלי לגביהן)

    חג אורים שמח,
    ויקי פלטניק

  2. מורית

    הי ויקי,
    ראשית תודה על התגובה והשאלות החשובות.
    אנסה להתייחס – למרות שכנראה אשאיר את חלקן עם סימן שאלה בסוף.
    כללי אתיקה תמיד צריכים להיות, והם בהחלט צריכים להתחיל בבדיקת הסטטוס של האדם ובכיבודה. אני מאמינה שכאן יש גם קושי של חינוך שוק מבחינת ההסבר לבוני הפרופיל לגבי עדכון הסטטוס ולכתיבה בו "אל תפנו אלי עם הצעות עבודה" או "לא מעוניין כרגע" וכו'
    לדעתי היום, רוב בעלי הכרטיסים השאירו את החלק הזה של הכרטיס ב default שלו ולא נגעו בו.
    אני חייבת להגיד שזו לא תגובה ששמעתי הרבה מעובדים/מהנדסים וכו', ומעניין להבין מה התחום בו הוא עוסק. יכול להיות שאכן ה"ביצה" קטנה בתחומים "חמים" ושם צריך לפתח יותר רגישות מהרגיל.
    בהדרכות שלנו אנחנו מדברים הרבה על האתיקה ועל דרך הפנייה שיכולה להוביל לעזרה מצד אותו אדם ועל איך לא "לתקוף" אותו. אני עדיין חושבת שלינקדאין הוא כלי מאד נוח לאדם שרוצה לשמור על פרטיות או לסנן הצעות ומיילים. הקושי הוא שלא כולם מכירים את הפונקציונליות הזו.

    עם כל האמת באמירה על הקהילה הקטנה בהשוואה לעולם, בכל זאת יש היום יותר מ 230,000 איש מישראל בלינקדאין. אני חושבת שקשה לדבר על המספר הזה כ"שוק קטן", וייקח עוד הרבה זמן עד שכל האוכלוסייה הזו תהיה כל כך מחוזרת כמו אותו חבר ששוחח איתך…
    לא בטוחה שזה עונה אבל אשמח מאד לשמוע עוד פרספקטיבות
    מורית

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar




Share