לפני מספר ימים הרצתי באוניברסיטת בר אילן על המגמות בגיוס ובעיקר על מינוף המדיה החברתית לאיתור וגיוס עובדים ומיתוג מעסיק.

אחד הנושאים שעלו בדיון היה על השימוש בסרטונים ונשאלתי על ידי אחת המשתתפות לגבי האלמנטים החשובים לבניית סרטון מוצלח.

מכיוון שזאת שאלה שעלתה מספר פעמים בעבר, זאת הזדמנות לשתף את המאמר המצוין של ראיין ג'נקיס על האלמנטים הקריטיים לצילום סרטון גיוס מנצח (עם דגש על גיוס עובדי דור ה Y).
ב

הקדמה קצרה:
על פי מחקר של חברת סיסקו, 84% מהתנועה באינטרנט בשנת 2018 תגיע מסרטוני וידאו.
אין ספק שהשימוש בוידאו כחלק מהתקשורת רק ילך ויצמח ומחלקות הגיוס יהיו חייבות לחשוב כיצד למנף זאת בכדי לקדם את מיתוג המעסיק ואת הגיוס שלהן.

לעיתים ישנה תפיסה מוטעית שסרטוני וידאו נועדו רק לחברות היי-טק אך אין כך הדבר.
חשיבות השימוש בוידאו עולה כאשר אנו מגייסים את דור ה-Y ואת דור ה- Z אשר צורכים וידאו בתדירות ובקצב הולך וגובר – ואלו העובדים הצעירים שנכנסים לעבוד לא פעם בתפקידי שירות, מכירות, Call Centers.
בב

******* 8 סדנאות חובה פרקטיות כחלק מכנס הגיוס הגדול בישראל ב 31.5.16  *******
ב

הטיפים לבניית סרטון גיוס מוצלח:

במאמר שלו מביא ראיין ג'נקיס את סרטון הוידאו של חברת זנדסק כ Case Study מוצלח ומנתח את הסרטון שלהם (קישור לוידאו של זנדסק כאן):

  1. אל תספרו, תראו – וידאו הינו אופן צריכת המידע המועדף והמקובל ביותר על ידי ילידי דור ה-Y. הסרטון של זנדסק עושה עבודה מצויינת בשילוב צילום סביבת העבודה יחד עם תיאור הקריין
    ב
  2. תהיו אותנטיים – אנשים יכולים לזהות בקלות עד כמה סביבת העבודה היא באמת נעימה וכייפית לכן אל תנסו לתאר בווידאו את מה שאתם לא. בסרטון של זנדסק מקבלים את התחושה שאנשים נהנים מהעבודה נהנים מחברתם האחד של השני ושהם משתפים פעולה אחד עם השני. בניגוד לסרטוני גיוס אחרים, הצילום נעשה בצורה זורמת ולא מאולצת
    ב
  3. הציגו את הצמיחה שלכם – ועשו זאת לא בעזרת גרפים וטבלאות משעממות – לדוגמא כפי שעשו בסרטון הזה, הראו את הקפיטריה כפי שהיא נראית היום לעומת כמות האנשים בתחילת הדרך
    ב
  4. הראו את התרבות הארגונית שלכם – ילידי דור ה-Y יבחרו לעבוד במקום שבו התרבות מתאימה להם. לכן במקום לשים דגש על המוצר או השירות שאתם מציעים שימו דגש על צילומים שיעבירו את המסר לגבי התרבות הארגונית שלכם
    ב
  5. הציגו את העובדים – המועמדים הפוטנציאליים, ובעיקר בני דור ה-Y, רוצים לראות מי יהיו העובדים איתם הם יחלקו את המשרד ואת היום יום. הציגו את הצוותים ואת האנשים האמיתיים ואל תשתמשו בתמונות ממאגרי תמונות.
    ב
  6. הציגו את סביבת העבודה גם מחוץ לבניין – העובדים הצעירים יעדיפו לבחור לעבוד בחברה שנמצאת בשכונה מעניינת. במקרה של זנדסק הם צילמו את בתי הקפה, המסעדות ואפילו את הבר שבו נוהגים עובדי החברה לאכול ולשתות
    ב
  7. הציגו את המשרד – אנחנו נמצאים במשרד חלק גדול משעות הערות שלנו. הראו את המשרדים שלכם והציגו אם יש לכם דברים מגניבים (כמו ליקריץ', שתיה או אם מותר להביא כלבים למשרד)
    ב
  8. הראו כיצד נראה יום במשרד – זהו אחד הנעלמים הגדולים ביותר לפני שאנו מתחילים לעבוד בחברה. הציגו למועמדים כיצד נראה יום טיפוסי – את מי הם יפגשו, כיצד נראה השולחן שלהם, את מי יפגשו בכניסה, את חדרי הישיבות וכדומה. ככל שהם יוכלו לדמיין בקלות רבה יותר את עצמם במשרד – כך ההחלטה שלהם תהייה קלה יותר
    ב
  9. הראו את הטכנולוגיה בסביבת העבודה במידה וניתן – במקרה של זנדסק רואים את העובדים משתמשים במחשבים ניידים המחוברים לרשת, מחשבי MAC ואת הטאבלטים
    ב
  10. הציגו את אינטראקציה החברתית – כולנו רוצים לעבוד בחברה שכיף לעבוד בה. הראו את התרומה שלכם לקהילה, את הפעילויות המשותפות של העובדים, ארועי חברה וקבוצות הספורט של העובדים
    ב
  11. הציגו את המנהלים – אנשים רוצים לעבוד עם מנהלים שנותנים תחושה של נגישות ושל כאלה שאפשר לשוחח איתם. זנדסק לקחו זאת צעד קדימה והציגו את המנהלים שלהם צוחקים ונהנים
    ב
  12. השתמשו ברשתות החברתיות – אל תיצרו סרטון שיופיע רק באתר החברה אלא הפיצו אותו ב YouTube (שנחשב למנוע החיפוש מס' 2 אחרי גוגל), שתפו ברשתות נוספות כגון פייסבוק, לינקדאין וטוויטר ובעיקר רתמו את העובדים כדי שיעשו Share ברשתות שלהם
    ב
  13. הכינו סרטונים קצרים – אנחנו בעידן שבו אנו טובעים במידע וגירויים נוספים ולרוב האנשים יש יכולת להתמקד רק לזמן קצר לפני שהם עוברים לדבר הבא. ההמלצה היא לעשות סרטון קצר של כדקה וחצי ואז להכין סרטוני המשך ארוכים יותר למי שירצה מידע נוסף
    ב
  14. הוסיפו מוזיקה מתאימה – מוזיקה מתאימה שמלווה את הסרטון יכולה להפוך את הסרטון שלכם למושך יותר. וודאו שאתם בוחרים מוזיקה שמראה על חדשנות ומדגימה את הקצב של החברה שלכם.
    ב
  15. Call To Actionולסיום, ודאו שאתם מציגים בצורה ברורה את מה שאתם רוצים שהצופים בוידאו יעשו. דווקא בסרטון של זנדסק הדוגמא היא פחות טובה מכיוון שהם מציעים להגיש מועמדות אך לא אומרים כיצד לעשות זאת.

בב

******* 8 סדנאות חובה פרקטיות כחלק מכנס הגיוס הגדול בישראל ב 31.5.16  *******
ב

מספר דוגמאות לסרטונים מהארץ:

סרטון שונה מעט של חברת סודה סטרים – שנועד למטרות אחרות ועדיין יוצר תחושה של מקום שטוב לעבוד בו

Share

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar




Share