לפני כחודשיים התקבל שמוליק דורנבאום לעבוד בחברת אנגורה מדיה העוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי.

להפתעתו, לאחר שהתקבל לעבודה, הגיע אליו שליח עם מעטפה ובה הצעה מיוחדת.

המעטפה כללה צ'ק מזומן על שמו של שמוליק ומכתב שהציע לו לקחת את הצ'ק ולהתפטר מהחברה עוד לפני שהוא מתחיל לעבוד בה.

"במעטפה יש צ'ק מזומן על שמך בסך _______  ₪ בתמורה לזה שתחליט לא להצטרף אלינו.
כן, כן, אנחנו רוצים לשלם לך שלא תעבוד אצלנו" לדברי המכתב.

"אם אתה בכל זאת רוצה לוותר על הכסף (מעשה לא שפוי לכל הדעות) ולהצטרף למסע המאתגר של חייך, אתה מוזמן להגיע בתאריך XXXXXX ליום העבודה הראשון של כל שותף למסע שמחליט להצטרף למשפחה"

13151716_10154127740579847_8897518798635131742_n

שמוליק העלה את הסיפור ותמונת המכתב לפייסבוק שלו וקיבל כ-900 לייקים ומעל ל-150 תגובות – כך שמבחינת מיתוג מעסיק, חברת אנגורה קיבלה חשיפה מטורפת.

אך מעבר לבאזז, המטרה של החברה היא לוודא שהמועמד שלם עם ההחלטה שלו להצטרף לחברה ולהכריז בצורה ברורה "אנחנו רוצים לגייס רק עובדים שבטוחים שהם רוצים לעבוד אצלנו"

***** לראשונה: סדנת גיוס טכנולוגי + 4 סדנאות חובה לאנשי גיוס *****

***** סדנת סורסינג ולינקדאין למתקדמים *****

ב

גם זאפוס ואמזון מציעים כסף לעובדים כדי שיתפטרו

יתכן וחברת אנגורה הינה הראשונה שמציעה את ההצעה בישראל אך תוכנית "Paying Employees to Quit" קיימת בארצות הברית כבר מספר שנים.

2 החברות היותר מפורסמות שמציעות תוכנית זאת הן חברת Zappos וחברת  Amazon (שרכשה את זאפוס לפני מספר שנים)

במקרה של זאפוס, הנחשבת לפורצת דרך בכל מה שקשור לניהול ארגוני, התהליך מעט שונה.

העובדים מקבלים הצעה להתפטר תמורת 2,000 דולר לאחר שהם מסיימים 4 שבועות של תהליך קליטה והכשרה אינטנסיביים + תשלום עבור הזמן שהם היו בחברה. המטרה גם כאן היא בעצם לצמצם את טעויות הגיוס, לחסוף כסף על התפטרות עובדים בשלב מאוחר מידי כזה הרבה יותר יקר לחברה ולאפשר לעובדים שסביבת העבודה הארגונית לא מתאימה להם, לעזוב.

לעומת זאת אמאזון בנתה תוכנית מתמשכת המציעה בונוס של 2,000 דולר לעובדים חדשים בכדי שיעזבו כאשר כל שנה ההצעה גדלה ב 1000 דולר נוספים עד למקסימום 5,000 דולר. הכותרת של ההצעה היא "בבקשה אל תיקחו את ההצעה הזאת"

 

לסיכום: זה נשמע מוזר ולא הגיוני להציע לעובדים תשלום כדי שלא יעבדו אצלך, בניגוד לכל החברות האחרות שמוכנות לשלם הרבה כסף כדי שתעבוד אצלן.
כמובן שתוכנית כזאת לא תתאים לכל חברה והיא נכונה לארגונים שממותגים נכון (פנימית וחיצונית), עם תרבות ארגונית בריאה, שלא מפחדים להעז לחשוב אחרת וכאלה שמבינות שעדיף שהעובדים שלהם יהיו כאלה שבאמת רוצים לעבוד אצלם בחברה.

וכמו שאמר בזוס, מנכ"ל אמאזון, "המטרה בהצעה היא שהעובד ייקח רגע ויחשוב מה הוא באמת רוצה. בטווח הארוך, מצב שבו עובד נשאר במקום עבודה שהוא לא רוצה להיות בו הוא לא בריא לעובד ולא בריא לארגון".

***** לראשונה: סדנת גיוס טכנולוגי + 4 סדנאות חובה לאנשי גיוס *****

***** סדנת סורסינג ולינקדאין למתקדמים *****

Share

הוספת תגובה

הערה: אם את/ה רוצה לצרף את התמונה שלך לתגובה צריך לעדכן באתר Gravatar





Share